تعلیم پر ٹیکنالوجی اور میڈیا کے اثرات

تحریر : ماہر تعلیم رحیم بخش

تعلیم پر ٹیکنالوجی اور میڈیا کے اثرات ۔۔۔۔۔۔ تحریر : ماہر تعلیم رحیم بخش

تعلیم پر میڈیا کے اثرات مثبت اور منفی دونوں لحاظ سے نمایاں اور دور رس رہے ہیں۔ ذرائع ابلاغ کے ذرائع کے پھیلاؤ اور معلومات تک رسائی کی آسانی کے ساتھ، میڈیا میں سیکھنے کے تجربے کو بڑھانے اور علم کو کلاس روم سے آگے بڑھانے کی صلاحیت ہے۔

اس کے ساتھ ساتھ، تعلیم پر میڈیا کا اثر سیکھنے کے عمل سے خلفشار اور خلفشار کا باعث بھی بن سکتا ہے، نیز متعصب یا گمراہ کن معلومات کے پھیلائے جانے کے امکانات بھی۔

سب سے اہم طریقوں میں سے ایک جس میں میڈیا نے تعلیم کو متاثر کیا ہے وہ ٹیکنالوجی کا استعمال ہے۔ کلاس روم میں کمپیوٹر، ٹیبلیٹ اور دیگر آلات کا استعمال تیزی سے عام ہو گیا ہے، اور اس نے معلومات تک زیادہ رسائی اور سیکھنے کے متعامل تجربات کی اجازت دی ہے۔مثال کے طور پر، طلباء انٹرنیٹ کا استعمال موضوعات پر تحقیق کرنے، آن لائن سیکھنے کے وسائل تک رسائی حاصل کرنے، اور اپنے ہم جماعتوں اور اساتذہ کے ساتھ ورچوئل مباحثوں میں حصہ لے سکتے ہیں۔

میڈیا نے سوشل میڈیا اور دیگر آن لائن پلیٹ فارمز کے استعمال کے ذریعے تعلیم کو بھی متاثر کیا ہے۔ ان پلیٹ فارمز کا استعمال دوسرے طلباء اور اساتذہ کے ساتھ رابطہ قائم کرنے، خیالات اور وسائل کا اشتراک کرنے اور منصوبوں پر تعاون کرنے کے لیے کیا جا سکتا ہے۔ تاہم، وہ خلفشار کا باعث بھی بن سکتے ہیں اور سیکھنے کے عمل پر توجہ کی کمی کا باعث بن سکتے ہیں۔

تعلیم پر میڈیا کا اثر کلاس روم سے باہر بھی ہے۔ ٹیلی ویژن، ریڈیو، اور پرنٹ میڈیا سبھی تعلیمی مواد اور وسائل فراہم کر سکتے ہیں، جو طلباء کو کلاس روم کی روایتی ترتیب سے باہر سیکھنے کی اجازت دیتے ہیں۔ تاہم، یہ ذرائع متعصب یا گمراہ کن معلومات بھی پیش کر سکتے ہیں، جس کی وجہ سے تنقیدی سوچ کی کمی اور غلط معلومات کے امکانات پیدا ہو سکتے ہیں۔

سب سے زیادہ متنازعہ طریقوں میں سے ایک جس میں میڈیا نے تعلیم کو متاثر کیا ہے وہ اشتہارات کا استعمال ہے۔ بہت سے اسکول اور یونیورسٹیاں کارپوریٹ اسپانسرز سے فنڈنگ پر انحصار کرتی ہیں، جو تعلیمی تجربے میں کارپوریٹ پیغامات اور برانڈنگ کو شامل کرنے کا باعث بن سکتی ہیں۔ یہ برانڈڈ مواد کے استعمال میں دیکھا جا سکتا ہے

جیسے نصابی کتب اور تعلیمی سافٹ ویئر کے ساتھ ساتھ کیمپس میں کارپوریٹ لوگو اور اشتہارات کی موجودگی۔

مجموعی طور پر، تعلیم پر میڈیا کا اثر پیچیدہ اور کثیر جہتی ہے۔ اگرچہ یہ سیکھنے کے تجربے کو بڑھانے اور علم کو بڑھانے کی صلاحیت رکھتا ہے، لیکن یہ خلفشار اور متعصبانہ یا گمراہ کن معلومات کو پھیلانے کا باعث بھی بن سکتا ہے۔ ماہرین تعلیم، پالیسی سازوں اور طلباء کے لیے یہ ضروری ہے کہ وہ تعلیم میں میڈیا کے ممکنہ خطرات اور فوائد سے آگاہ رہیں اور اسے ذمہ داری اور تنقیدی طور پر استعمال کریں۔

متعلقہ خبریں